>
UDRUGA  ZA  POMOĆ  DJECI  S  TEŠKOĆAMA  
U  UČENJU  ŠIBENSKO-KNINSKE  ŽUPANIJE
         
    Naslovna O nama Što je disleksija? Projekti Radionice Foto galerija Kontakt    
 




      


Kako dječji mozak uči čitati i pisati?

01/10/2017.

Sveučilište u Washingtonu napravilo je istraživanje u suradnji s 10-godišnjom djevojčicom Shelter Gimbel-Sherr koja pati od disleksije i koja im je dozvolila da zavire u njezin mozak dok čita, razmišlja i piše.

Cilj istraživanja bio je otkriti na koji način djeca uče govoriti, čitati i pisati, a kako bi se pomoglo onoj djeci koja s time imaju poteškoća. Za učenje govora, čitanja i pisanja najvažnije je prvih pet godina. Nitko ne dolazi na svijet s urođenom sposobnošću čitanja i pisanja, odnosno naš mozak nije premrežen na taj način i nemamo prirodnih neuronskih puteva koji bi nam to omogućavali. To su vještine koje trebamo naučiti.

U ranom djetinjstvu, kompleksna mješavina naslijeđenih gena i ranih iskustva (dobrih i loših) povezuje moždane stanice i regije zajedno te formira iznimno sofisticirane mreže neurona koje će biti temelj budućeg učenja.

Izvanredna fleksibilnost mozga tijekom prvih pet godina života priprema nas za učenje o svijetu, ali nas ujedno čini ranjivima ako nemamo puno prilika učiti govorni i pisani jezik kod kuće. Ipak, imajte na umu da ljudski mozak ima sposobnost učenja cijelog života i nije da se s 5. rođendanom djetetu zatvaraju sva vrata kad je učenje novih vještina i znanja u pitanju. No ne učimo sve stvari podjednako dobro u različitim godinama života, a moždane tokove teško je mijenjati kako je dijete sve starije. Puno je bolje od prve to napraviti kako treba te ojačati slabe moždane veze.

Što je otkrilo novo istraživanje?
U novom istraživanju djevojčicu su smjestili unutar velikog skenera za magnetsku rezonancu. Na video zaslonu su joj prikazivana slova, a ona je na posebnom tabletu trebala upisati koja slova dolaze nakon onog prikazanog. Dok je razmišljala i odgovarala, znanstvenici su skenirali promjene u njezinu mozgu, točnije u živčanom tkivu.

Psihologinja učenja, dr. Virginia Berninger i radiolog Todd Richards, vrlo intenzivno istražuju načine na koje djeca razvijaju pismenost, a ovo njihovo istraživanje već sada pomaže učiteljima, pedagozima, edukatorima i psiholozima, kao i roditeljima djece s poteškoćama (disleksijom, disgrafijom, diskalkulijom, govorom).

Zahvaljujući sofisticiranom softveru, ovi su stručnjaci mogli vidjeti koji dijelovi mozga kod malene djevojčice troše najviše energije tijekom obavljanja određenog zadatka. Osim toga, slike skenera pokazivale su i tokove živčanih vlakna koji povezuju te dijelove mozga.

Znanstvenici vjeruju da se živčana vlakna formiraju poput zamršenih klupka špageta, međusobno preklapaju i povezuju sustave za vid, govor i pokret, koje koristimo kada čitamo, govorimo i pišemo.

Ta živčana klupka postaju učinkovitija i automatiziranija s godinama, pa čitanje i pisanje postaju lagani zadaci.

No što je s djecom koja imaju problema s čitanjem i pisanjem?
Kada čitaju i pišu kod te se djece aktiviraju drugačije specifične moždane lokacije nego kod njihovih vršnjaka. Berninger i Richards su u jednom prethodnom istraživanju otkrili da se te razlike mogu ispraviti specijaliziranim instrukcijama čitanja i pisanja te višestruko poboljšati spomenute vještine. Sada žele te promjene proučavati još detaljnije kako bi otkrili mogu li specijalizirane instrukcije, osim određenih regija u mozgu, normalizirati i same neuronske veze između tih regija.



RADIONICE PUNE OSMJEHA I ZADOVOLJSTVA

22/07/2017.




Kako složen svijet slova i brojki može biti zabavan i drugačiji.

 Dyslexia!! nije  trajna kočnica u intelektualnom  napretku, već  teškoća s kojom  se može
             
  - uspješno  nositi - zadovoljno živjeti.! 




 

 
ZAPOČELA III ŠIBENSKA LJETNA LOGOPEDSKA ŠKOLICA

07/07/2017.

Ljetna školica donosi nove sadržaje koji se ne mogu naći na lokalnoj razini, kombinira igru - pokret – riječ „Igrom i pokretom do znanja“ radionički dio u prostorijama udruge svaki dan u trajanju 10 dana po 8 sati pružiti će brojne mogućnosti za 20 djece i 20 roditelja dati im mogućnost da sve što uče u školi dobiju na drugi način - VIZUALIZACIJOM, ZVUKOM, MULTISENZORNIM PUTEM (uključenjem više osjetila odjednom), IGROM ,POKRETOM, i na taj način poboljšati sposobnost učenja i savladavanja školskih kurikuluma. Stručni suradnici su : Željka Butorac,Dunja Mukavec,prof.logopedi,Karlo Butorac,prof. kineziolog i Gorana Hitrec.prof. psiholog iz Zagreba.

Dugogodišnjim radom i praksom naši stručni suradnici donose nam nove metode i tvrde da je učenje pokretom uspješnije od drugih oblika učenja.To pripisuju sljedećem: većoj motivaciji djece s disleksijom za učenjem.

Opširnije na: www.mok.hr


Udruga IZVOR LJUBAVI priključila se NACIONALNOJ KAMPANJI " I ja želim Čitati "

06/07/2017.

Kampanja koju pokreću knjižničari pokušati će povezati sve one sudionike u procesu zagovaranja za boljim razumijevanjem problema osoba s teškoćama čitanja. Hrvatsko knjižničarsko društvo smatra da je u interesu javnosti i cijelog hrvatskog društva osigurati neometani i ravnopravni pristup književnim djelima i informacijama svim dobnim skupinama sobama s teškoćama čitanja, disleksijom i osobama koje ne mogu čitati standardni tisak.

Cilj je ove kampanje informirati i educirati javnost te ju učiniti osjetljivom za problematiku osoba s teškoćama čitanja i disleksijom. Pokušat će se utjecati na izmjenu Zakona o autorskom pravu i srodnim pravima (NN 167/03, čl. 86) koji bi omogućio osobama s teškoćama čitanja i disleksijom lakši pristup većem broju knjiga priređenih za ovu skupinu ljudi. Predavanje u Gradskoj knjižnici Juraj Šizgorić u Šibeniku 06.07.2017.u 19,00 ,predavač Željka Butorac,prof.logoped, Zagreb


Uspješni i kreativni

14/06/2017.

Za 10 god. postojanja Udruge djeca u kreativnim radionicama djeca nisu krila svoje zadovoljstvo, sreću, uspjeh u školi . Iskazali su to svojom maštom kreativnošću i napravili TORTU od olovki za tete iz udruge .


Dana otvorenih vrata udruga

27/05/2017.

NARAčasti dan organiziran u sklopu Dana otvorenih vrata udruga, održan je jutros organiziran u sklopu Dana otvorenih vrata udruga, održan je jutros s ciljem informiranja javnosti o radu udruga u lokalnoj i široj zajednici. Svoj su rad predstavile Udruga Aurora, Udruga za psihosocijalni rad ‘Ardura’, Udruga invalida Šibensko-kninske županije, Udruga za pomoć djeci s poteškoćama u učenju ‘Izvor ljubavi’, Udruga za pomoć osobama s mentalnom retardacijom ‘Kamenčići’, Udruga mladih ‘Mladi u Europskoj uniji’, HPK Sv. Mihovil, DSR ‘Sport za sve’ Forca 08 te Šibenska udruga mladih – Š.U.M. Podršku udrugama s područja grada Šibenika došla je dati i pročelnica upravnog odjela za društvene djelatnosti Grada Šibenika Mirjana Žurić zajedno s Azrom Skorić, višom savjetnicom za kulturu, socijalnu skrb i zdravstvenu zaštitu Grada Šibenika.

više informacija


U pripremi III. šibenska logopedska škola

22/05/2017.

U pripremi je početkom srpnja Šibenska logopedska školica s eminentnim stručnim suradnicima iz Zagreba.

Glavni sponzori su Šibensko-kninska županija i Javna ustanova Nacionalni park Krka

više informacija


Udruga nabavila didaktička pomagala

10/04/2017.

Naša djeca pokazuju izuzetno zanimanje za nove načine i tehnike učenja, slagalice, mozgalice, igrice, interaktivno učenje preko kompjutora, ploče pametnice. Upravo stoga, odlučili smo dati im mogućnost da sve što uče u školi dobiju na drugi način vizualizacijom, igrom - pokretom.


RADIONICE ZA DJECU Kad i kako reći stop nasilju

15/03/2017.

Djeca s disleksijom često su zlostavljana od vršnjaka, a zbog problema u učenju i oni sami često razvijaju devijantna ponašanja kako bi skrenuli pažnju s pravog problema i bili prihvaćeni u obitelji i školskoj sredini. Napravili smo posebnu radionicu „ Kad i kako reći stop nasilju“ kroz učenje čitanja i prikazivanja filma kako suzbiti govor mržnje, kako izbjeći nasilje preko interneta i prihvatiti knjigu kao preduvjet zdravom odrastanju, nenasilnom rješavanju sukoba, jačanju samopoštovanja i samosvijesti. Radionicu organizirali stručni suradnici Udruge


Majda Ivanda,10 godina volonterskog vođenja udruge "Izvora ljubavi"

09/02/2017.

Ako su mogli Albert Einstein, Thomas Edison, Isaac Newton, Winston Churchill, Leonardo da Vinci, Pablo Picasso, Marlon Brando, Tom Cruise, Whoopi Goldberg i mnoge druge poznate osobe zašto ne bi mogla u životu uspjeti i šibenska djeca s disleksijom i disgrafijom odnosno teškoćama u učenju motiv je s kojim je Majda Ivanda prije deset godina krenula u osnivanje udruge Izvor ljubavi koja u Šibensko - kninskoj županiji okuplja djecu s tim teškoćama i njihove roditelje.

Opširnije na: www.mok.in


Projektom " Stepenice uspjeha " udruga dobila drugu zaposlenu osobu

01/02/2017.

Udruga za pomoć djeci s teškoćama u učenju Šibensko-kninske županije "Izvor ljubavi je korisnik institucionalne podrške Nacionalne zaklade za razvoj civilnoga društva za stabilizaciju i razvoj udruge te zaposlila mladu osobu na mjesto administratora udruge.

Vrijeme darivanja

04/12/2016.

Šibenčanke okupljene u Forum žena SDP-a prodavale su ispred Jadranske banke povodom blagdana sv. Nikole Šibenika šibe, a sav prihod od prodaje šiba donirat će udruzi Izvor ljubavi. - Same smo izradile šibe i odlično se prodaju, a nismo odredili nikakvu konačnu cijenu, ljudi doniraju koliko mogu – kazala je Duška Gulin iz Foruma žena SDP-a.

Inače, udruga Izvor ljubavi pomaže djeci s disleksijom i poteškoćama u učenju još od 2008. godine, a osnovana je s ciljem da djeca ublaže ili potpuno prevladaju teškoće čitanja, pisanja i računanja.

Opširnije na: www.sibenik.in


Učenici Ekonomske škole posjetili udrugu

17/11/2016.

Ocjenu za posjet udruzi ‘Izvoru ljubavi’ učenici neće dobiti, ali će podići svijest o djeci s teškoćama u učenju naše Županije Činjenica kako su spremni svoje slobodno vrijeme ‘žrtvovati’ je dovoljna. Svaki put kada dođemo u neku ustanovu pitamo što mi možemo napraviti za njih, a njihov odgovor je uvijek isti – ‘dovoljno je to što ste došli’.

Poseban naglasak humanitarne skupine stavljen je na humanitarni rad i ljude s određenim potrebama. Obilaskom i upoznavanjem rada udruga, učenici podižu svijest o tome kako im svatko ne neki način može pomoći, kazala je Nikola Gović, vjeroučiteljica iz Ekonomske škole koja svakog mjeseca vodi skupinu učenika u posjet udrugama.

Opširnije na: www.sibenskiportal.hr


Počele radionice po svom rasporedu

05/09/2016.

Koristeći CD – “Čitajmo zajedno” s radnim bilježnicama “Možeš ti to, zar ne?”
uz uporabu raznih didaktičkih pomagala djeca na zanimljiv način kroz zadatke, dobivaju upute i poticanje na rad kroz zadatke abecede, igranja riječima i rečenicama.

Igrajući se, mogu vježbati čitanje, razumijevanje pročitanog, jezično znanje i upamćivanje.

UDRUGA TISKALA ROKOVNIK

30/08/2016.

Disleksija – sindrom - DAR iza kojeg su često sakriveni pravi mali genijalci

rokovnik

Sindrom specifičnih jezičnih poteškoća poznatiji kao disleksija kod nas je još nedovoljno poznat i nedovoljno prihvaćen – na žalost mnogo djece koja moraju da se nose sa ovom nevoljom. Nedovoljno upućene osobe koje po svojoj poziciji (roditelja, učitelja, ...) direktno utiču na djecu, mogu svojim neosnovanim optužbama djetetu u potpunosti da zagorćati odrastanje!

Disleksija se javlja u najranijem djetinjstvu i obično se otkriva u ranoj školskoj dobi, kada dijete počinje da savladava vještine čitanja i pisanja.

Disleksična djeca su prosječne ili natprosječne inteligencije, izrazito kreativna, s razvijenim posebnim, vizuelnim, stilom mišljenja. Razlikuju se oblici i nivoi disleksije, a pravovremeno otkrivanje, podrška okoline i prikladna terapija mogu da je ublaže.

Uspješna Šibenska prića o disleksiji

09/06/2016.

Šibenska priča o disleksiji je nastavak priče ustrajnih roditelja koja je započela u suradnji s Hrvatskom udrugom
za disleksiju Zagreb i Splitskom udrugom Dyxy davne 2008.
Upornošću roditelja, mnogih institucija koje su nas pratile
i pomagale cijelo ovo vrijeme što im od srca zahvaljujemo popeli smo se na sami vrh stepenica.

Ime Izvor ljubavi je ime upornosti, iskustva roditelja, znanja stručnih suradnika i djece koja trebaju našu i Vašu pomoć.

Opširnije na: www.mok.hr    


SEMINAR I OKRUGLI STOL

17/05/2016.

"ŠIBENSKA  PRIČA O DiSLEksIjI
Seminar koji je namijenjen stručnim djelatnicima dječjih vrtića, osnovnih škola i roditeljima s namjerom što ranijeg otkrivanja teškoća govora, pisanja, čitanja i računanja.

Cilj našeg  seminara je olakšati djeci  načine učenja i savladavanja školskog gradiva,  obiteljima  podizanje kvalitete života  i poticanja odgovornog roditeljstva  i  suradnja s  tijelima u lokalnoj zajednici, udrugama i nadležnim ministarstvima.

 Opširnije


POGLEDAJTE KAKO DJECA S DISLEKSIJOM VIDE SLOVA

08/03/2016.

Animaciju je napravio švedski programer Victor Windell. Slova unutar svake riječi neprestalno se miču,mijenjaju poziciju, zahtjevaju više minuta pažnje za dešifriranje desetak redova teksta....programer je ovo napravio prema opisu koji mu je dala prijateljica koja ima disleksiju Govori o iskustvu jednog pojedinca i nema naučne pretenezije.jer se disleksija manifestira na različite načine kod različitih ljudi......ali može pomoći barem nekome da shvati s čime se nose osobe s disleksijom.


 IMATE  LI VI DiSLEKSIjU ???,  

15/12/2015.

Da bi pomogli svom djetetu moramo najprije ispitati sebe…

Pitanja za samo procjenu
Fran Levin Bowman, M.Ed. I Vincent Culotta, dr.sc. Copyright 2010.

Disleksija pogađa 1 od 10 osoba, od kojih mnogi ostaju nedijagnosticirani i primaju malo ili ništa pomoći.
Za neke pojedince bez dijagnoze, disleksija je skrivena invalidnosti koja može rezultirati težim zapošljavanjem, teškoćama u akademskom okruženju, teškoćama na poslu i manjkom samopouzdanja.
Čak i oni koji su bili dijagnosticirani vjerojatno će se boriti s čitanjem ili pisanjem u nekim aspektima svog života.

Disleksija je specifični poremećaj čitanja i ne odražava nisku inteligenciju. Postoje mnoge inteligentne i kreativne osobe s disleksijom koje nikad ne nauče čitati i pisati. Početne poteškoće vezane uz vještinu čitanja mogu se ublažiti ranim pristupom pisanom tekstu. Sekundarne posljedice disleksije mogu uključivati slab vokabular, slabo razumijevanje složenih rečenica i organizacije teksta.
Zreli čitatelji istovremeno moraju dešifrirati tekst, shvatiti značenje neobičnih riječi i držati mnogo podataka u memoriji.

Kako zajedno možemo oblikovati budućnost? Čitanjem!
Čitanjem mijenjamo živote - čitanje se čitanjem uči !

Molimo ispunite kratkih 10 pitanja samoprocjene u nastavku.

  1. Jeste li ste slovkali prilikom čitanja?
  2. Jeste li imali problema s pisanjem?
  3. Jeste li ste često morali pročitati nešto dva ili tri puta prije nego što ste shvatili smisao?
  4. Jeste li se neugodno osjećali čitajući naglas?
  5. Jeste li izostavili ili dodali slova kod čitanja ili pisanja?
  6. Jeste li pronašli pravopisne pogreške u pisanom obliku čak i nakon provjere?
  7. Je li vam je bilo teško izgovoriti neobične višesložne riječi kod čitanja?
  8. Koje ste boje najviše upotrebljavali prilikom crtanja?
  9. Kad ste bili u školi, jeste li teško učili strani jezik?
  10. Jeste li se koristili prstima kod zbrajanja i oduzimanja?

Saznajte više tko su ???

POZNATI - SLAVNI - USPJEŠNI

nije trajna kočnica u intelektualnom napretku, već teškoća s kojom se može - uspješno nositi - zadovoljno živjeti.!         


Naši donatori

Grad Šibenik


TZ Šibenik


Šibensko-kninska županija






Kontakti

Udruga "Izvor ljubavi"
Stjepana Radica 54
22000 Šibenik
mob: 095 913 42 13
mob: 091 791 96 17
tel: 022 337 597
fax:022 --
izvor.ljubavi@gmail.com


Korisni linkovi

Hrvatska udruga za
disleksiju
(www.hud.hr)


 
   


Udruga Izvor ljubavi je korisnik institucionalne
podrške Nacionalne zaklade za razvoj civilnoga
društva za stabilizaciju i razvoj udruge.